Foodstep consumentenonderzoek

Uit het Foodstep 2011 consumentenonderzoek blijkt dat de consument voor de tabaks- en gemakswinkel kiest vanwege de nabijheid van de winkel, de hoge graad van service en dienstverlening en het assortiment. In 2011 bezocht de consument de tabaks/gemakswinkel minder als in 2010. De klanten die de winkels wel bezoeken blijven even trouw. Als verbeterpunten noemt de consument: sfeer en aankleding van de winkel, de overzichtelijkheid en snelheid. Ook uit dit consumentenonderzoek blijkt dat de ondernemer keuzes moet maken met betrekking tot de postitionering en profilering van zijn winkel.
 
Het volledige Foodstep onderzoeksrapport.

Reden 16 Reden 11 Reden 3 Reden 4 Reden 8 Reden 19 Reden 10 Reden 1 Reden 17 Reden 13 Reden 15 Reden 6 Reden 7 Reden 20 Reden 12 Reden 2 Reden 9 Reden 18 Reden 14 Reden 21 Reden 5