Tabak2day

Tabak2day is het vakblad voor ondernemers in de tabaks- en gemaksdetailhandel. Het blad schenkt aandacht aan alle aspecten waar u als ondernemer in onze branche anno 2012 mee te maken heeft. Tabak2day probeert op een positieve manier inzichtelijk te maken dat ondernemen over kansen gaat. Kansen zien (soms in de beperking), kansen creëren en kansen pakken.
Tabak2day geeft de ondernemer handvatten in de vorm van diepgaande interviews, gedegen achtergrondverhalen en informatieve cijfers. Daarnaast brengt het blad vooruitziende bedrijfsvisies die in samenwerking met marktpartijen tot stand komen.

Op de website www.tabak2day.nl wordt dagelijks nieuws geplaatst.


Tabak2day

< vorige 1 | 2 volgende >

April 2014

2014-04-16
Het thema van Tabak2day is deze maand rokersbenodigdheden. Er is steeds meer vraag naar kwaliteitsproducten in dit segment. Hoe duurder, hoe beter het verkoopt. We duiken de markt in met onder andere Aart Tieleman van La Casa del Habano in Den Haag, Guido Heuvelmann van Zippo en Emil ...

Maart 2014

2014-03-13
De Hollandse sigaren staan centraal in het maartnummer van Tabak2day. De toenemende populariteit van de longfillers heeft namelijk een negatief effect op de bovenkant van het Nederlandse sigarenaanbod. Tenminste, dat vindt Sasja van Horssen, eigenaar van Olivia Cigar Lounge in 's-Hertogenbosch. "...

Februari 2014

2014-02-10
Het februarinummer van Tabak2day heeft als thema tijdschriften. Voor het themagedeelte is onder andere VMBpress-directeur Guido Sanders geïnterviewd. Volgens hem zijn veel uitgevers op zoek naar distributie. “De markt op slot? Nee, men wil graag. Uitgevers zijn massaal ...

Januari 2014

2014-01-15
Het eerste nummer van 2014 staat in het teken van de e-sigaret. Kan de e-sigaret uitgroeien tot een vaste waarde? Volgens formulemanagers Esther Sprenger van Cigo en Edwin Achtereekte van Primera wel. "Maar dan moet er wel strengere regelgeving komen. Duidelijke regelgeving op ...

December 2013

2013-12-12
"De tabaksmarkt in Nederland is het afgelopen jaar behoorlijk veranderd." Dat zegt Cees Foet van BAT Nederland in de nieuwe editie van Tabak2day. Hij signaleert een ongekend hoge daling in de totale consumptie van zowel sigaretten als shag als gevolg van recente accijnsverhogingen. ...

November 2013

2013-11-13
Het thema van het novembernummer van Tabak2day is zoetwaren. Anton Bolderman, de directeur van FOOX Groothandel-organisatie, is ervan overtuigd dat tabaks- en gemaksondernemers door confrontatie en verleiding meer uit zoetwaren kunnen halen. “Slim ondernemen”, zegt hij. ...

Oktober 2013

2013-10-21
Wenskaarten staan centraal in het oktobernummer van Tabak2day. Hoe krijg je als winkelier meer omzet met minder wenskaarten? Dat vertelt ondernemer Arie van den Heerik, die samen met zijn vrouw twee Cigo-winkels runt. Verder aandacht voor het nieuwe concept van Primera en Hallmark....

Tabak2day RetailSpecial

2013-10-09
Naar aanleiding van het TabakPlus RetailForum, dat werd gehouden op maandag 16 september op Schiphol Plaza, is de TabakPlus RetailSpecial uitgebracht. Deze dag waren meer dan 100 professionals uit de tabaks-gemaks/convenience branche bijeen om te praten over de toekomst van online ...

September 2013

2013-09-05
In het septembernummer van Tabak2day staan de kansspelen centraal. In het nieuwe vergunningsstelsel voor kansspelen, dat staatssecretaris Teeven in januari 2015 in gang wil zetten, is het van belang dat ook nieuwe loterijen bijdragen aan goede doelen. Dat vindt Joost Otterloo, algemeen ...

Juni 2013

2013-06-13
Het juninummer van Tabak2day heeft als thema Food & Drinks. Veel food- en drankenfabrikanten hebben geen goed zicht op de ontwikkelingen in de tabaks- en gemakssector. Marketing- en innovatiemanager Geert Kastelijn van Qizini: "Ondernemers vinden sandwiches alleen maar lastig ...
< vorige 1 | 2 volgende >

Tabak2day Marktgids

In de Marktgids staat het jaarlijkse verslag over de branche, inclusief de marktcijfers, en een actueel overzicht van alle producten, prijzen en leveranciers. Als NSO-lid kunt u hier de marktgids downloaden.

Een relevant naslagwerk voor u als ondernemer in de tabaksdetailhandel waarin u antwoord krijgt op de vraag 'hoe zat het ook alweer?'
Als NSO-lid kunt u hier de NSO gids downloaden.